Noderīgi padomi

Bērnam laiks gulēt savā gultā - pāris padomi, kā padarīt šo pāreju vieglāku

13 01 2020

Ja reiz bērns ir pieradis gulēt vecāku gultā, pārliecināt viņu gulēt paša gultā ir liels izaicinājums. Neatkarīgi no tā, vai bērns atsakās aizmigt pats savā gultā, vai arī viņš tikai pa nakti atnāk uz vecāku gultu, bērni, kas nevēlas gulēt vieni, ir ļoti spītīgi. Par laimi, pastāv dažādi paņēmieni, ar kuru palīdzību iespējams mainīt šo situāciju. Lūk, pāris padomi, kā padarīt šo pāreju vieglāku.

Padariet bērna guļamistabu draudzīgu

Pirms sākat pieradināt bērnu, lai viņš visu nakti gulētu savā istabā, pārliecinieties, vai istaba ir mājīga un bērnam patīkama. Piemērota vide mazina nakts bailes un veicina miegu.

Katra bērna priekšstati par to, kāda ir mājīga vide, pamatīgi atšķiras. Eksperimentējiet ar dažādām lietām, lai redzētu, kas palīdz bērnam justies labi. Šajā gadījumā lieliski noder tematiskās bērnu gultas. Ja istaba ir bērnam draudzīga, viņš vēlas tajā uzturēties nepārtraukti. 

Apbalvojiet bērnu

Atalgojiet savu bērnu par katru nakti, ko viņš pavada savā gultā. Tāpat arī slavējiet savu bērnu un skaidri aplieciniet ar vārdiem to, ka esat gandarīts par to, ko viņš paveicis. Tā viņš jutīsies motivēts rīkoties tā arī turpmāk.

Daži no apbalvojumiem – kino apmeklējums, spēļu laukuma apmeklējums, jauna mīkstā rotaļlieta, uzlīmes ar mīļākajiem dzīvniekiem vai filmu varoņiem vai kāds našķis. Sniedziet bērnam to, ko viņš visvairāk vēlas, un tas noteikti atmaksāsies!

Risiniet problēmas

Brīdī, kad bērns kārtējo reizi pārdzīvo un vēlas gulēt Jūsu gultā, noskaidrojiet, kādēļ viņš nevēlas gulēt savā gultā. Izrunājieties un meklējiet piemērotākos risinājumus!

Daži no paņēmieniem, kā novērst bērna negatīvās miega asociācijas: 

  • Nosakiet konkrētu laiku, kad doties gulēt, un pamazām tas kļūs par ieradumu;
  • Kad tuvojaties nakts miega laikam, samaziniet apgaismojumu un runājiet klusāk
  • Ļaujiet savam bērnam izvēlēties pidžamu un rotaļlietu, ar ko gulēt;
  • Ieviesiet pirms-miega rituālus, piemēram, noskatieties iemīļotāko multfilmas sēriju vai kopīgi lasiet pasaku.

Ļaujot bērnam izdarīt patstāvīgu izvēli, Jūs liekat viņam justies kā situācijas noteicējam. Laika gaitā viņš aizmirsīs par to, ka reiz baidījies un ar prieku gaidīs miega laiku!

Novērsiet bērna negatīvās emocijas

Mēģinot realizēt šo pāreju, bērns var raudāt un rīkot histērijas, un brīžiem Jums var likties, ka tas ir neiespējami. Šādā gadījumā nepieciešams bērnu nomierināt, aprunāties ar viņu un, galvenais, atrasties viņam blakus. Iespējams, ka bērns nejūtas labi tieši iemigšanas procesā, tādēļ sākumā esiet ar viņu kopā mirklī, kad viņš iemieg. 

Nostipriniet bērna drošības sajūtu, katru vakaru pirms miega viņam stāstot, ka atrodaties blakus un sargājat viņu. Ņemiet vērā, ka paies vairākas dienas, kamēr bērns sapratīs, ka atrodas pilnīgā drošībā un paļausies uz Jums.

Izskaidrojiet bērnam situāciju un informējiet par turpmāko

Aprunājieties ar savu bērnu par izmaiņām, ko vēlaties veikt viņa rutīnā. Neesiet uzstājīgs, taču pārliecinieties, ka bērns saprot. Dariet to laicīgi, nevis mirkli pirms miega!

Ņemiet vērā bērna jūtas un emocijas. Lieciet viņam noprast, ka zināt, ka viņš ir nobijies, taču esat pārliecināts, ka viņš ir pietiekami stiprs, lai pārvarētu savas bailes. Novērsiet populārākos stereotipus, kā tumsa un briesmoņi, padariet nakts miegu gaidītu un patīkamu. Viens no paņēmieniem – apgalvojiet bērnam, ja viņš gulēs savā gultā, sapnī pie viņa atnāks mīļākais multfilmu varonis.

Kā jūs novērtējat šo ierakstu?