Noderīgi padomi

Kādēļ bērnam ir grūti iemigt?

10 01 2020

Ikviens vēlas, lai viņa bērns ietu gulēt laicīgi un naktī nemostos, taču realitātē tas notiek ļoti reti. Daudzi vecāki cīnās ar bērna miegu un ir satraukti par to, ko dara nepareizi. Jāņem vērā, ka ne vienmēr bērna grūtības iemigt ir saistītas ar bērna bailēm no tumsas. Lūk, daži no populārākajiem iemesliem, kādēļ bērnam ir grūti iemigt.

Bailes palikt vienam

Šī fāze ir neizbēgama katra bērna dzīvē. Vairums bērnu baidās no tumsas, jo viņu uztverē no dažādām filmām un pasakām pastāv stereotips, ka tumsā mājo briesmoņi, kas uzbrūk bērniem. Tāpat šīs bailes kļūst lielākas arī apkārtējās vides iespaidā - bērnu nomoka dažādas domas. Šādā gadījumā bērns ar domu spēku uztrauc sevi, un uztraukums manāmi apgrūtina iemigšanas procesu. 

Neesoša miega rutīna

Ievērojot regulāru vakara vai pirms-miega rutīnu, bērns ar laiku apzinās, ka ir laiks gulēt. Ja šīs rutīnas nav, bērns nespēj atslābināties un atgūties no iepriekšējiem dienas notikumiem. Lai to uzlabotu, katru vakaru pēc vannas lasiet bērnam pasaku, baudiet vieglas uzkodas un tad, kad tuvojas miega laiks, izslēdziet gaismu. Atkārtojiet šīs darbības nepārtraukti, un atcerieties, ka tam noteikti jānotiek bērna istabā. Vislabāk sākt rutīnu jau agrā vecumā, apmēram no 4 mēnešiem.

Elpošanas traucējumi

Reti, taču daži bērni nevar iemigt miega apnojas dēļ. Šīs saslimšanas gadījumā ir bloķēti elpceļi un palielināti deguna audi. Bērni, kam piemīt šāda problēma, parasti skaļi krāc, smagi elpo un nemierīgi guļ. Tas skar aptuveni 1 no 100 bērniem, un visbiežāk notiek vecumā no 3 līdz 7 gadiem. Lai atbrīvotos no tā, nepieciešama ķirurģiska operācija vai bērnam visu laiku jāguļ ar deguna masku. 

Slikta sapņu pieredze

Bērniem reizēm ir slikti sapņi. Tas ir tikai normāli, un vairums sliktu sapņu ir nekaitīgi. Noteikti nomieriniet savu bērnu pēc sliktiem sapņiem. Gādājiet, lai viņam ir labs un dziļš miegs. Ja slikti sapņi nebeidzas, dodieties pie psihologa! Daudzos gadījumos sapņus ietekmē tieši bērnu gultas, kas mēdz būt neērtas, bērnam nepatīkamas un pat nepiemērotas. Slikta sapņu pieredze rada bērnā bailes iemigt, tādēļ Jums nepārtraukti jārūpējas par to, lai pārliecinātu bērnu, ka sapņi ir fantāzija un ar laiku tie pāries.

Pārlieku vēls miegs

Viens no biežākajiem iemesliem cīņai ar miegu un nakts nomodai ir vecāku neapzinīgums vai aizmāršība. Bērnam ir grūti iemigt, ja viņš aiziet gulēt pārāk vēlu. Vecāki bieži vien uzskata, ka viena reize neko neietekmē, bet, ja netiek ievērots bērna iekšējais pulkstenis un regulārais miega laiks, var rasties situācija, ka bērns pilnībā atsakās gulēt, jo viņam nenāk miegs. Tas var šķist jocīgi, taču, jo agrāk bērns iet gulēt, jo mazāk viņš atrodas nomodā pa dienu un labāk guļ nākamajā naktī. 

Tehnikas lietošana pirms miega

Ir svarīgi ievērot regulāro miega laiku un vismaz stundu pirms miega nelietot nekādas ierīces. Mūsdienās bērni mēdz pārlieku daudz izmantot datoru vai telefonu, spēlējot spēles vai skatoties dažādus video, kas viņus aizrauj un liek aizmirst par miegu, pavadot nomodā vairāk laika nekā ierasts. Izmantojiet šo laiku, lai sagatavotu bērnu miegam un atbrīvotu viņa ķermeni un prātu. Tāpat pārliecinieties, ka pirms miega viņš nenodarbojas ar fiziskām aktivitātēm. Jo mierīgāk tiks pavadīts vakars, jo lielāka iespējamība, ka bērns ātri aizmigs un viņam būs kvalitatīvs miegs savā gultā.

Kā jūs novērtējat šo ierakstu?