Mūsu interneta vietnē tiek izmantoti sīkfaili. Sīkfaili palīdz nodrošināt pienācīgu vietnes darbību un tās pilnveidošanu, tāpēc obligātie sīkfaili (tehniskie, funkcionālie un analītiskie) tiek instalēti automātiski. Lai individualizētu jūsu sērfošanas pieredzi un sniegtu piedāvājumus, kuri būtu aktuāli tieši jums, tīmekļa vietnē tiek izmantoti arī mērķa sīkfaili. Nospiežot “piekrītu”, jūs piekrītat mērķa sīkfailu instalēšanai un izmantošanai. Savu piekrišanu varēsiet atsaukt jebkurā laikā, nomainot sava interneta pārlūka iestatījumus un izdzēšot ierakstītos sīkfailus. Vairāk informācijas – sīkfailu politikā
Lēnām tuvojoties vasaras sezonai, automobiļu īpašniekiem jāsāk domāt par riepu nomaiņu uz vasaras laiku, izvēloties vasaras vai vissezonas riepas. Autoservisu meistariem šajā laikā ir darba pilnas rokas, jo auto īpašnieki vēršas pēc padoma, kādas riepas būtu piemērotākas vai kā saulaicīgi paspēt nomainīt riepas, lai nav jāpavada garas stundas rindā uz riepu nomaiņu servisā. Šobrīd domāt par vasaras riepām ir nedaudz par agru, bet ja tās vēl nav iegādātas, tad vislabāk laicīgi būtu to izdarīt. Pašlaik cenas vasaras un ziemas riepām ir ļoti izdevīgas. Ja Jums jau ir vasaras riepas, tad nekad nav par vēlu uzzināt, kas interesants notiek riepu pasaulē. Daudziem tas būs kaut kas pavisam jauns.
Vai automobilis ziemā var pārvietoties ar riepām, kas sastāv nevis no gumijas, bet no cita materiāla? Lexus atbilde: var. Tas ir pilnīgi negaidīts materiāls – ledus. Lielbritānijā veikts neticams eksperiments, kurā ledus skulptūru kompānijai “Hamilton Ice Sculptors“ tika izvirzīts sarežģīts uzdevums – no ledus izgatavot reālu izmēru riepas, kuras pēc tam varētu testēt realitātē, montējot tās uz krosovera Lexus NX riteņiem. Riepām paredzētais ūdens tika sasaldēts 5 dienu laikā trīsdesmit grādu temperatūrā, lai ledus būtu pietiekami ciets un stiprs. Pēc tam meistari izgrieza īstas riepas un uzmontēja tās uz krosovera riteņiem. Tāds krosovers sver aptuveni 1900 kilogramus, tāpēc ledus riteņiem jābūt ļoti stipriem, lai, pārvietojoties pa Londonas ielām, tie neizjuktu. Lai iespaids būtu spilgtāks, riepā iemontēts apgaismojums. Pirms tam trīs mēnešus inženieri veica dažādus testus un eksperimentus, lai izveidotu precīzas tehniskās specifikācijas un riepu rasējumus.
Pirms dažiem gadiem Michelin pārsteidza pasauli ar savām bezgaisa riepām Twell. Michelin inženieri tad publiski paziņoja, ka ir no jauna izgudrojuši riteni. Bet līdz pat šim mēs tā arī neesam redzējuši automobiļus ar bezgaisa riepām. Un tā nav sazvērestība ne pret vienu no riepu ražotājiem. Izrādās, ka pagājušajā gadā bezgaisa riepas iFlex prezentēja arī korejieši Hankook un Bridgestone. Viņi visi kā norunājuši apgalvo, ka līdz masveida ražošanai atlicis pavisam nedaudz, un šobrīd tiek veikti dažādi pētījumi. Acīmredzams, ka šīs bezgaisa riepas kalpos arī citam mērķim. Tās tiek ražotas no pārstrādātiem materiāliem (plastikas un gumijas), lai šīs riepas bez īpašām grūtībām varētu pārstrādāt citās riepās un priekšmetos. Ar pašreiz esošo riepu pārstrādi situācija ir diezgan sarežģīta, jo pārstrādāto materiālu izmantošanas iespējas ir visai ierobežotas (metāllūžņi un ceļu remonts).
Tas ir novecojis jaunums, bet pusgada laikā tas tika nepelnīti aizmirsts, un tam netika pievērsta pienācīga uzmanība. Ženēvas auto izstādē Goodyear inženieri prezentēja koncepta riepas BH03. Šīs riepas ir interesantas ar to, ka tās var ražot elektrību no siltuma, kas rodas berzes laikā. Tamlīdzīgas riepas lieti noderētu elektroniskajiem automobiļiem un hibrīdiem, kuriem reizēm nepietiek dažu kilometru līdz uzlādes stacijai. Pagaidām nav skaidrs, cik daudz elektrības ražo četras riepas, bet tehnoloģiju var pilnveidot.
Cita interesanta šo riepu īpašība ir formas izmaiņas. Šo tehnoloģiju sauc par “Triple Tube” (trīs kārtu riepa), jo riepas iekšpusē atrodas divas papildus protektoru kārtas, kuras var mainīt, vienkārši nospiežot pogu. Kāpēc jāmaina riepas raksts? Uz šo jautājumus var atbildēt visi profesionālie sacīkšu braucēji, kuri lieliski zina, ka pa slapju virsmu labāk pārvietoties ar riepām, kurām ir viens raksts, pa šoseju – ar cita raksta riepām, bet pa bezceļiem – ar riepām ar vēl savādāku rakstu. “Trīs vienā” mēdz būt ne tikai kafijas dzēriens, tādas var būt arī riepas.
Tiesa, šīs tehnoloģijas vēl ir ļoti konceptuālas, un līdz reālai izmantošanai vēl ir tālu, bet nākotnes tehnoloģija ir pietiekami precīza – ģenerējamā elektrība un maināms riepas protektors atkarībā no ceļa seguma.
Visiem autovadītājiem ir zināma vienkārša patiesība: jo ilgāk tiek izmantota riepa, jo ātrāk nodilst protektors, riepa noveco, tās saķere ar ceļa segumu pasliktinās, un tā vairs nav tik droša. Tas nozīmē, ka, jo vecāka riepa, jo tā ir sliktāka. Kompānija Michelin ir pierādījusi, ka var būt arī citādi ar diezgan jauno tehnoloģiju EverGripTM. Pagaidām tā adaptēta Amerikas tirgum.
Michelin tehnoloģijas EverGripTM būtība ir tāda, ka visas protektora rievas no ārpuses ir šaurākas nekā iekšpusē. Kad augšējā kārta nodilst, rievas paplašinās un protektors kļūst vēl labāks nekā bija. Šīs riepas ir īpaši piemērotas braukšanai pa slapju ceļa segumu. Tiesa, arī tās nav mūžīgas, jo beigu beigās rievas dziļums samazinās līdz to vairs nevar lietot un riepas ir jāmaina protektora sīkā raksta dēļ.
Kompānija Continental ir pazīstama kā riepu ražotājs. Tās riepas tiešām ir kvalitatīvas un progresīvas, tomēr kompānija rada arī citus produktus, par kuriem automobilisti zina maz. Viens no tādiem produktiem ir saprātīgie logi. Tehnoloģija “Intelligent Glass Control” ļauj ļoti ātri aptumšot logu stiklus. Stiklā uzstādīta speciāla plēve, kura, saņemot noteiktus elektriskos signālus, maina krāsu un tādējādi regulē logu caurspīdīgumu.
Continental mēģina arī no jauna izveidot vadības paneļus, ieviešot sensoru ekrānus un vairākus ekrānus standarta spidometru vietā. Tam nav nekā kopēja ar riepām, bet nākotnē tamlīdzīgas tehnoloģijas tiks izmantotas daudzos automobiļos.
Riepu pasaulē ir ļoti maz izgudrojumu un atklājumu, bet palēnām tās evolucionē. Mūsdienu autovadītāji šos evolūcijas procesus var vērot patstāvīgi.