Noderīgi padomi

Riteņbraukšana vai skriešana: ko izvēlēties āra sportam?

16 03 2020

Gaisam sasilstot, visi vēlas pavadīt vairāk laika ārpus telpām, tāpēc daudzi pārceļ savus treniņus uz daudz svaigāku vidi. Ir daudz dažādi sporta veidi – bezgalīga izvēle, tomēr, iespējams, vislielākā uzmanība tiek pievērsta riteņbraukšanai un skriešanai. Abām šīm nodarbībām ir savas priekšrocības, tāpēc izvēle ir atkarīga no Jūsu individuālajām vajadzībām. Ja esat uzstādījuši savu mērķi, Jūs viegli atradīsiet vislabāk piemērotu veidu, lai tam sekotu.

Kaloriju dedzināšana

Būtībā abi šie sporta veidi var palīdzēt sadedzināt diezgan līdzīgu kaloriju daudzumu, tas ir atkarīgs no treniņa intensitātes un ilguma. Skrienot, Jūs nodarbiniet vairāk muskuļu, tāpēc arī var sadedzināt lielāku kaloriju daudzumu. Taču tā kā riteņbraukšana ir nedaudz vieglāka, šī treniņa laiku var pagarināt, tāpēc gala rezultāts joprojām ir līdzīgs. Neatkarīgi no tā, kuru sporta veidu Jūs izvēlaties, sportojot ilgi un intensīvi, Jūs noteikti sadedzināsiet pietiekami daudz kaloriju. 

Uzaudzējiet muskuļu masu

Pat katru dienu skrienot uz augstāko kalnu, Jūs noteikti nepamanīsiet palielinātu muskulatūru. Bet ar nedaudz atšķirīgākiem rezultātiem Jūs pārsteigs bieža riteņbraukšana. Tā kā šis sporta veids vairāk iedarbojas uz ķermeņa apakšdaļu, Jūsu kāju muskuļi faktiski var palielināties un nostiprināties. Lai gan ķermeņa augšdaļa būs jātrenē atsevišķi, velosipēds būs īpaši piemērots tiem, kuriem patīk izlaist „kāju dienu“ sporta zālē.

Labāka sirds veselība

Abi šie sporta veidi ir pazīstami kā vienas no tām aktivitātēm, kas var nodrošināt nozīmīgu ieguldījumu labākā kardio un vispārējā asinsrites sistēmā. Tomēr, ja būtu jāizvēlas uzvarētājs, šajā nominācijā šoreiz uzvarētu skriešana, jo skriešanas laikā sirdij ir nedaudz vairāk darba un tai ir lielāka slodze. Bet šoreiz situācija ir tieši tāda pati, kad runa gāja par kaloriju sadedzināšanu. Kaut arī Jūsu sirds strādā ar lielāku slodzi, ir iespējams braukt ar velosipēdu ilgāk, tāpēc gala rezultāts ir ļoti līdzīgs.

Izturības palielināšana

Jau vairākās reizes tika uzsvērts, ka garāks riteņbraukšanas treniņš nāk par labu arī mūsu izturībai, tātad, kurš būs uzvarētājs šajā jautājumā, ir pats par sevi saprotams. Ir situācijas, kad skrējēji, vēloties palielināt izturību, iekļauj riteņbraukšanu kā daļu no savas treniņu programmas, tāpēc noteikti nevajadzētu apšaubīt šī sporta veida priekšrocības.

Atgūšanās pēc traumām

Tiem, kas meklē veidus, kā pakāpeniski atgriezties sportiskajā ritmā, eksperti iesaka sākt ar riteņbraukšanu, jo šī aktivitāte nav tik intensīva. Precīzāk sakot – Jūs pats varēsiet izvēlēties ļoti zemas intensitātes treniņus, kuri ir īpaši piemēroti tiem, kam ir problēmas ar ceļgaliem un locītavām. Velosipēds palīdz novērst arī citas dažādas problēmas, jo, piemēram, atšķirībā no skriešanas, braucot ar riteni Jūsu pēdas netiek traumētas no triecieniem.

Kas visvairāk ir piemērots Jūsu gadījumā?

Jūs joprojām neesat izlēmuši, kuru nodarbību tomēr izvēlēties? Šeit ir īsas piezīmes, kas palīdzēs Jums pieņemt galīgo lēmumu!

Izvēlieties velosipēdu, ja: Nodarbojieties ar skriešanu, ja:
Jums patīk skatīties uz dažādām mainīgām ainavām. Vēlaties pilnīgi bezmaksas treniņus.
Jums ir ceļgalu vai citu locītavu problēmas. Meklējat veidus, kā nodarboties ar sportu jebkurā laikā un vietā.
Viena vai cita iemesla dēļ, vēlaties vingrot sēžot. Visvarāk Jums rūp Jūsu sirds veselība.
Meklējat ērtu automašīnas alternatīvu.
Vēlaties palielināt izturību.

Ir jāatzīmē, ka abām šīm fiziskajām aktivitātēm ir diezgan daudz priekšrocību, taču vairumā gadījumu riteņbraukšana nedaudz pārspēj skriešanu. Tātad, ja Jūsu prioritāte tomēr ir efektivitāte un Jums patiešām patīk mainīgas ainavas, Jūs noteikti nekļūdīsieties, izvēloties šo konkrētu iespēju. Viss, kas Jums ir jāizdara, ir jāizvēlas uzticamu velosipēdu un jāieplāno savu pirmo braucienu!

Kā jūs novērtējat šo ierakstu?