Matrači

(434)

Pēc kvalitatīva miega vienmēr jūtamies moži un atpūtušies, tādā gadījumā daudz vieglāk tikt galā ar izaicinājumiem, kas stājas ceļā. Mūsu miegu nodrošina matrači – šie izstrādājumi atšķiras ar lielu sortimentu: atkarībā no vajadzībām un ieradumiem, katrs varēs atrast variantu, kas nodrošina komfortu. “Dormeo” matracis pašiem mazākajiem, tostarp pieaugušos gaida dažādu materiālu un izmēru daudzveidība. Atbilstoši izvēloties, tie ļaus maksimāli atslābināties un tai pašā laikā palīdzēs risināt ar miegu saistītās problēmas. Tāpēc, ja jums interesē kvalitatīvi matrači par zemāku cenu, piedāvājam tūlīt pat iepazīties ar mūsu sortimentu.  Šeit jūs gaida virsmatrači, “Dormeo”, “Lonas” matrači, kā arī citu ražotāju preces, kas adaptētas jūsu personīgajām vajadzībām. Pievilcīgus nosacījumus atklās arī tie, kam interesē lēti matrači – izpārdošanas un piedāvātās atlaides ļaus jums par daudz zemāku cenu parūpēties par visu ģimenes locekļu kvalitatīvu miegu.

Preču atspoguļojums

Kā izvēlēties piemērotāko gultas matraci?

Tas, cik labi mēs izguļamies ikdienā, ietekmē ne tikai mūsu garastāvokli, bet arī veselību un darbaspējas. Katru nakti savā gultā mums vajadzētu pavadīt vismaz 6 līdz 8 stundas, atgūstot spēkus un enerģiju jaunam dienas cēlienam. Viena no biežākajām kļūdām, kuru cilvēki pieļauj, pērkot gultu, ir nepietiekamas uzmanības pievēršana matracim un virsmatracim, jo patiesībā tie ir galvenie elementi, kas ietekmē mūsu miegu. Vai zini, kā orientēties plašajā matraču piedāvājumā, lai izvēlētos sev piemērotāko?

Kvalitatīva miega priekšnosacījumi

Daudzi cilvēki visā pasaulē cieš no dažādiem miega traucējumiem, kas neļauj pilnvērtīgi atpūsties, kā rezultātā rodas veselības problēmas, tiek ietekmēts garastāvoklis, koncentrēšanās spējas un citi dzīves aspekti. Lai miegs būtu kvalitatīvs, būtu ieteicams ievērot sekojošas lietas:

  • Iemācies atpūsties. Daudzi no mums tik ļoti uztraucas par to, vai varēs paspēt izdarīt visu, kas plānots, ka aizmirst uz brīdi apstāties un atvilkt elpu. Lai arī būt čaklam ir labi, nepieciešams iemācīties rast līdzsvaru starp darbu un atpūtu;
  • Investē naudu kvalitatīvā matracī. Gultas svarīgākā daļa ir matracis. Tas ikdienā rūpēsies par to, lai Tu būtu izgulējies un justos labi. Miegs noteikti nav tā lieta, uz kuras rēķina taupīt, tādēļ ieguldi matracī lielāku summu, jo zini, ka pēc tam šīs investīcijas atmaksāsies.
  • Neēd pirms došanās pie miera. Lai negatīvi netiktu ietekmēts Tavs miegs, izvairies ēst aptuveni divas līdz trīs stundas pirms ēšanas, nelieto kafiju, kā arī nesmēķē.
  • Izveido gulētiešanas paradumus. Labāku miegu palīdz nodrošināt paradumu veidošana, proti, iešana gulēt un celšanās aptuveni vienā un tajā pašā laikā.
  • Nodarbošanās ar fiziskajām aktivitātēm svaigā gaisā ne tikai uzlabos Tavu pašsajūtu, bet arī ļaus labāk izgulēties.
  • Sagatavo sevi miegam. Daudzi cilvēki mēdz gultā ne tikai gulēt, bet arī lasīt, lietot datoru, telefonu, ēst vai pat strādāt. Tas nozīmē, ka mēs psiholoģiski neuztveram gultu kā vietu, kur atpūsties, tādēļ arī aizmigt nav viegli.
  • Neguli pa dienu. Lai arī cik ļoti diendusa var šķist vilinoša, no tās labāk izvairīties, ja vēlies vieglāk aizmigt vakarā.

Matraču veidi/tipi

Interneta veikalā 220.lv ir pieejami vairāk nekā 450 dažādi matrači, turklāt tie iedalās dažādos veidos. Katram no tiem ir savas raksturīgākās īpašības un priekšrocības, par kurām Tev noteikti vajadzētu zināt, pirms izvēlies īsto matraci savai gultai. Skatoties vispārīgi, matrači iedalās divās lielās grupās – atsperu un bezatsperu matrači. Savukārt katrai no šīm grupām ir vēl sīkāki apakšiedalījumi. Tāpat mēdz būt arī hibrīdmatrači, kuros apvienoti vairāku veidu pildījumi.

  • Bonell atsperu bloka matrači – šis ir klasisks atsperu matrača veids, kas ietver savstarpēji savienotas atsperes, un tās veido smilšu pulksteņa formu. Bonell atsperu matraču pie mums pazina jau pirms vairākiem gadu desmitiem, un zemās cenas dēļ tos joprojām izvēlas daudzi pircēji.

Salīdzinot ar citiem veidiem, Bonell matračiem ir augstāka cietības pakāpe, kā arī tie balsta ķermeni, nezaudējot formu. Šī tipa modeļi labi “elpo”.

Bonell atsperu matracis būs piemērots arī cilvēkiem ar lielāku ķermeņa masu, jo tie spēj izturēt augstāku slodzi, kā arī veiksmīgi sadala svaru pa visu matraci. Lai arī atsperes salīdzinoši ilgi spēj saglabāt savas īpašības, kopējais matrača kalpošanas laiks ir salīdzinoši īss.

  • Kabatas (Pocket) tipa jeb nesaistīto atsperu matrači – atšķirībā no iepriekšējā tipa, šīs cilindriskās formas atsperes nav saistītas, un katra no tām atrodas atsevišķā “kabatā”, kuras izgatavota no flizelīna, kas ir īpaši izturīgs materiāls. Visas kabatiņas ir savstarpēji saistītas. Ir iespējams izvēlēties dažādas cietības kabatas tipa matračus – gan cietākus, gan mīkstākus. Pateicoties tam, ka kabatas tipa atsperes iespējams kombinēt vienā matracī, var veidot dažādus, individuāli pielāgotus risinājumus, vadoties pēc personas parametriem un veselības problēmām, kā arī tas ir svarīgi, ja uz viena matrača guļ divi cilvēki, un katram no viņiem ir savas vajadzības.

Kabatas jeb Pocket tipa atsperes parasti izmanto ortopēdiskajos matračos, un, guļot uz tiem, ķermenim tiek radīts vienmērīgs atbalsts, noturot mugurkaulu pareizā pozīcijā visu nakti. Tāpat šī matrača īpašības nodrošina labu gaisa cirkulāciju, radot atbilstošu mikroklimatu. Gulēšana uz kabatas tipa atsperu matrača ir mierīga, jo tās nekad nečīkst, neietekmējas no apkārtējās temperatūras, un blakusgulētāji netraucē viens otru.

Ir pieejami ne tikai Pocket, bet arī Multipocket tipa atsperes, kas izceļas ar īpaši augstu komforta līmeni, jo atsperēm ir neliels diametrs un lielāks bloka blīvums, tādēļ tas vēl veiksmīgāk pielāgojas cilvēka ķermeņa formai, radot arī vieglu masāžas efektu, proti, tas nozīmē, ka sistēmā ir pat līdz divām reizēm vairāk atsperu nekā klasiskajos matraču modeļos.

  • Kokosa šķiedras matrači – mūsdienās to arvien biežāk izmanto tieši gatavojot ortopēdisko matraču pildījumu. Pateicoties kokosa šķiedras unikālajām īpašībām, matrači ir salīdzinoši cieti un stingri, savukārt starp šķiedrām esošās spraugas nodrošina pildījuma “elpošanu”. Savukārt šķiedrā esošais lignīns neļauj matracī uzkrāties mitrumam un veidoties pelējumam.

Kokosšķiedras matrači derēs cilvēkiem, kuriem ir kustību un balsta aparāta saslimšanas, jo cietais pildījums pozitīvi ietekmē mugurkaulu, to balstot un nodrošinot komfortu. Taču arī ikviens cits, kuram nav nekādu sūdzību par veselību, var izvēlēties šīs šķiedras matračus, jo, piemēram, bērniem tie palīdzēs veidot labāku stāju.

  • Lateksa matrači – tos izgatavo no kaučuka koka sulas. Mūsdienās ļoti pieprasīts matraču pildījums, kuri var būt gan ar rievām, gan viendabīgi, tādēļ katrs var izvēlēties sev tīkamāko. Salīdzinot ar atsperu matraču modeļiem, šie ir diezgan cieti. Pateicoties lateksa anatomiskajām īpašībām un elastībai, to izmanto ortopēdisko matraču pildīšanai un iesaka tiem, kas vēlas atrast matraci, kurš ideāli pielāgosies ķermenim, nodrošinot kvalitatīvu miegu. Šāda tipa modeļus mēdz dēvēt arī par viskoelastīgo putu matračiem.

Būtiska šo matraču priekšrocība ir to salīdzinoši ilgais kalpošanas laiks, jo materiāls spēj pildīt savas funkcijas pat 20 gadu garumā. Turklāt latekss nepatīk putekļu ērcītēm, un tajā mitrums neuzkrājas, taču jārēķinās, ka šie matrači parasti ir dārgāki par citiem veidiem.

  • Memory putu matrači – to pirmsākumi meklējami NASA kosmiskajā programmā, kur šis pildījuma veids tika izmantots, lai samazinātu kosmonautu slodzi, kad raķete tiek palaista gaisā. Pēcāk šī materiāla vērtīgās īpašības sāka izmantot arī klasisko matraču ražošanā.

Gulēšanu uz Memory matračiem nav iespējams salīdzināt ar to, ko esam pieraduši just, atrodoties uz klasiskā atsperu matrača. Putas pilnībā reaģē ne tikai uz cilvēka ķermeņa temperatūru un svaru, pielāgojoties formai, bet arī atkārto kontūru, pēcāk atgūstot sākotnējo pozīciju, kad no gultas būsi izkāpis.

Šo putu matrači īpaši noderēs tiem, kam ir mugurkaula, galvas vai kakla problēmas, sāpes un saspringums, ko rada, piemēram, sēdošs darbs. Ārsti arī iesaka šos matračus cilvēkiem, kas cieš no osteohondrozes.

  • Putu poliuretāna (PU) matrači – šī ir ekonomiska izvēle, kas parūpēsies par komfortu miega laikā, nodrošinot arī antialerģisku un ortopēdisku efektu. Ir iespējams iegādāties daudzveidīgus putu matračus – gan mīkstākus, gan cietākus, vadoties pēc savām vēlmēm un vajadzībām. Pateicoties mūsdienīgajai ražošanas tehnoloģijai, putu poliuretāna matrači neuzkrāj mitrumu un ir “elpojoši”. Piemēram, Ecocell® slānis, kuru ietver vairāki Dormeo matrači, nodrošinās papildu komfortu un sniegs atbalstu gulēšanas laikā.

Ražotāji

Interneta veikalā 220.lv iespējams iegādāties dažādu ražotāju matračus plašā cenu amplitūdā. Viens no Latvijā pazīstamākajiem un iecienītākajiem matraču zīmoliem ir Dormeo. Savu pirmo matraci šis ražotājs laida klajā tālajā 2002., un kopš tā laika ir mainījis daudzu cilvēku miega kvalitāti visā pasaulē.

Sleepwell un citu zīmolu matraču ražotājs ir Āzijas un Eiropas valstīs lielākais gultu un matraču uzņēmums Hilding Anders Group, kas darbojas jau 70 gadus. Šie matrači ir daudzveidīgi, izturīgi, un ikviens var atrast savām vajadzībām atbilstošu modeli.

Riposo ir Lielbritānijas uzņēmums, kas ražo augstas kvalitātes, elpojošus matračus no viskoelastīga un citiem materiāliem. Matrači nodrošina vajadzīgo atbalstu ķermenim.

Matraču izmēri

Pirmkārt, matrača izmērs ir jāsaskaņo ar izvēlētās gultas lielumu, tādēļ, ja Tev gultas karkass jau ir, tad nopirkt matraci būs daudz vienkāršāk. Savukārt, ja vēl nekas nav iegādāts, vēlams vadīties pēc tā, lai gultas matracis būtu 20 cm garāks par Tavu vai garākā gulētāja augumu (ja gulta paredzēta diviem cilvēkiem). Bet matrača platumu ietekmēs tas, vai plāno gulēt vienatnē, vai divatā, kā arī, cik svarīga Tev ir platība un iespēja brīvi kustēties miega laikā. Vienai personai ieteicamais minimālais matrača platums ir vismaz 70 cm, taču, protams, jo lielāks platums, jo ērtāka būs gulēšana.

Vadoties pēc Eiropas standarta izmēriem, ņem vērā, ka 90 x 200 cm matracis tiek uzskatīts par vienguļamo, 140 x 200 cm – par divguļamo, 160 x 200 cm – par Queen size matraci un 180 x 200 cm – par King size matraci.

Tāpat ņem vērā arī matrača augstumu, kas dažādiem modeļiem var atšķirties. 220.lv pieejami matrači, kuru minimālais augstums nav lielāks par 10 cm, taču ir arī tādi, kas augstāki par 26 cm. Ņem vērā – jo zemāks būs gultas rāmis, jo augstāks jāizvēlas matracis un otrādi. Tas nodrošinās ērtu iekāpšanu gultā. Eksperti norāda, ka gultas augstums kopā ar matraci ir ideāls, ja apsēžoties uz tās, kājas veido 90 grādu leņķi.

Atbalsts

Lai izvēlētos labu matraci, jāpievērš uzmanība, vai tas nodrošina pietiekamu atbalstu visam ķermenim. Īpaši svarīgi, lai mugurkauls tiktu pareizi balstīts, proti, vai gulēšanas laikā matrača materiāls notur ķermeni tādā pozā, lai mugurkaula pozīcija būtu dabiska un neradītu diskomfortu.

 Ja guli uz vēdera vai uz muguras, jāraugās, lai mugurkaulam būtu dabiskais S-veida izliekums, bet, ja biežāk guli uz sāniem, mugurkaulam miega laikā jābūt taisnam. Tāpat gulēšanas laikā starp Tavu ķermeni un matrača virsmu nevajadzētu veidoties spraugām. Dažādu pildījumu matračiem ir atšķirīgas atbalsta funkcijas, kuras noteikti vajadzētu izpētīt, pirms veikt pirkumu.

Cietība

Šis ir parametrs, kuram noteikti jāpievērš uzmanība, pērkot matraci. To, cik cietu vai mīkstu matraci pirkt, ietekmē Tava gulēšanas poza, kā arī vecums un svars. Lielākoties tiem, kas guļ uz muguras, iesaka izvēlēties mīkstu vai vidēji mīkstu matraci. Tiem, kas biežāk guļ uz vēdera, piemērotāks būs ciets matracis.

Vadoties pēc cilvēka svara, jāņem vērā, ka tiem, kas sver līdz 60 kg, derēs vidēji mīksts vai mīksts matracis, bet, ja svars pārsniedz 90 kg, jāizvēlas cietāks modelis, kas nodrošinās nepieciešamo atbalstu.

Attiecībā uz vecumu, mēdz uzskatīt, ka cietie matrači biežāk jāizvēlas jaunākiem cilvēkiem, savukārt tiem, kas vecāki par 40 gadiem, labāk iegādāties mīkstāku matraci, taču, protams, šeit jāņem vērā arī savas vajadzības un tas, vai nav veselības problēmu.

Gulēšanas paradumi

Ikvienam no mums šie paradumi var atšķirties, tādēļ arī matrača izvēle ir individuāls process, kas jāpielāgo savām vēlmēm. Tas, kādā pozā mēs guļam, ietekmē uz matraci radīto spiediena punktu skaitu.

  • Ja lielākoties guli uz vēdera – laba izvēle ir mīksts vai vidēji mīksts matracis, kas pildīts ar atsperēm vai lateksu. Šajā gadījumā nav ieteicams izvēlēties pārāk mīkstu putu matraci.
  • Ja lielākoties guli uz sāna – piemēroti var būt tie mīkstie matrači, kas ātri pielāgojas ķermeņa formai, samazinot radīto spiedienu. Tādi varētu būt, piemēram, mīksti matrači ar putu vai atsperu pildījumu.
  • Ja lielākoties guli uz muguras – šajā pozā svarīga ir atbalsta sniegšana ķermenim un mugurkaula balstīšana, tādēļ piemērotāks būs cietāks un stingrāks matracis.
  • Ja Tu gultā neesi viens un bieži miegā grozies – nepieciešams matracis, kas nerada skaņas, kā arī neietekmē blakus guļošo, ja pats kusties. Piemērotākais pildījums būs latekss vai poliuretāna/Memory
  • Ja kāds no gulētājiem ir alerģisks, iesakām izvēlēties matraci ar īpašo pretalerģisko pārklājumu un pildījumu, kas neļauj attīstīties, piemēram, putekļu ērcītēm.
  • Ja miegā mēdz svīst, dod priekšroku matračiem, kuros iestrādātas sudraba vai bambusa šķiedras.
  • Ja ciet no muguras, kakla vai locītavu sāpēm, ieteicams ir ortopēdisks matracis, taču, lai būtu pilnīgi drošs par to, kāda tipa matraci izvēlēties, vari konsultēties ar ārstu vai fizioterapeitu.

Jūsu pārskatītās preces