Raimonds Žilēns, „220.lv“ e-komercijas platformas vadītājs

Eksperti iesaka: kā netraucēti sākt tiešsaistes tirdzniecību?


Pandēmijas laikā tiešsaistes tirdzniecība sasniedza vēl nebijušus apmērus. Dabiski, ka tiešsaistes telpā pieaug to cilvēku skaits, kuri vēlas gan pārdot, gan pirkt. Kā rīkoties, lai e-komercijas uzsākšana būtu ātra, raita un efektīva?


“Šodien ikviens var izmēģināt savus spēkus e-komercijas jomā. Uz tiešsaisti pārceļas gan veiksmīgi fiziskie veikali, gan cilvēki, kuri vēlas pārvērst savu hobiju par iztikas avotu. Vēlaties pārdot preci? Ir svarīgi izvēlēties pareizo e-komercijas metodi,” stāsta “220.lv” e-komercijas platformas vadītājs Raimonds Žilēns (Raimondas Žilėnas).  


Klientu plūsma – garantēta 


Kam klājas labāk: atsevišķai tirdzniecības vietai vai veikalam populārā tirdzniecības centrā?

“Elektroniskā telpā, līdzīgi kā reālajā dzīvē – panākumus gūst tie, kas strādā veiksmīgā grupā. Visiem pārdevējiem ir nepieciešama pastāvīga klientu plūsma. Tāpēc veikalus cenšas atvērt populārā tirdzniecības centrā. “220.lv” e-komercijas platforma ir šāds centrs, tikai tiešsaistē,” stāsta R. Žilēns. 

Protams, arī veikals, kas darbojas tiešsaistē, var nodrošināt pastāvīgu klientu plūsmu, ieguldot reklāmā. Tiesa, tas prasa gan ievērojamus resursus, gan specifiskas zināšanas. 

“Vienkāršāks un lētāks veids ir sākt tirdzniecību populārā e-komercijas centrā, kuru katru dienu apmeklē simtiem tūkstošu pircēju,” stāsta Žilēns.

Vairāk nekā 2,8 tūkstoši tirgotāju jau ir izvēlējušies šo ceļu un pievienojušies “220.lv” e-komercijas platformai. Vēl viena liela priekšrocība ir tā, ka platforma ļauj pārdot preces ne tikai Lietuvā, bet arī Latvijā un Igaunijā, sasniedzot vēl vairāk potenciālo pircēju.


Startam – minimālas investīcijas


Viena no galvenajām “220.lv” e-komercijas platformas priekšrocībām ir tā, ka pārdevējiem nepieciešamā infrastruktūra jau ir izveidota. Tātad jūs varat sākt tirdzniecību uzreiz.  


E-komercija piedāvā visus iespējamos maksāšanas veidus, dažādas piegādes iespējas un klientu apkalpošanas centru, tāpēc jums pašiem nav jārūpējas par klientu pieprasījumiem. Nav nepieciešams ieguldīt papildu mārketingā, nav jādomā par to, cik izmaksās maksājumu iekasēšana, nav jāuztraucas par līgumu slēgšanu vai dažādu sistēmu integrāciju –to visu nodrošina 220.lv. Tas e-komercijas iesācējiem ne tikai ietaupa laiku, bet arī naudu.


“Cilvēki ir motivēti iepirkties tiešsaistē, jo ir plašs produktu klāsts, ērti norēķini, ātra piegāde un ērti  noteikumi prečiu atgriešanai. Tiem, kas domā par e-komercijas uzsākšanu, būtu jāuzdod sev jautājums: vai spēsim apmierināt šīs pircēju vajadzības?” stāsta R. Žilēns.


Savukārt “220.lv”, kam ir vairāku gadu e-komercijas pieredze Baltijas tirgos, ne tikai nodrošina visus nepieciešamos instrumentus e-komercijai, bet arī izprot vietējo pircēju paradumus un vajadzības un dalās šajās zināšanās un padomos ar e-veikaliem, kas pārdod “220.lv” tirdzniecības centrā. 


Svētā trīsvienība


Kas jādara, lai pēc iespējas vairāk klientu e-veikala apmeklējumu beigtos ar pasūtījuma iesniegšanu? 


“Mūsu pieredze liecina, ka veiksmīgai tirdzniecībai pamatā ir trīs galvenās lietas: detalizēti produktu apraksti, kvalitatīvi fotoattēli un citu pircēju atsauksmes. Tas palīdz pārdot,” iesaka R. Žilēns.
Viņš stāsta, ka pēdējā laikā e-veikalos arvien populārāki kļūst arī produktu videoklipi. Tas darbojas, ja klientiem tiek piedāvāts mazpazīstams produkts. Videoklips palīdz izprast produkta lielumu, darbības principu un citas funkcijas.


“Interesējoties par patērētāju atsauksmēm, par citu dalībnieku produktiem, varat izvairīties no konkurentu pieļautajām kļūdām. Kopumā klientu atsauksmes ir ļoti vērtīgas. Pamatojoties uz tām, tirgotāji var pielāgot sortimentu, cenu un citus pircējiem svarīgus aspektus, tādējādi palielinot pārdošanas apjomus,” stāsta e-komercijas platformas “220.lv” vadītājs. 


Uzmanība ikvienam 


Ikvienam, kurš sāk nodarboties ar tirdzniecību tiešsaistē, ir svarīgi, lai viņam būtu uzticams padomdevējs un atbalsts.


“Kā pareizi piedāvāt savas preces? Ko ir svarīgi zināt, ja vēlaties nodarboties ar tirdzniecību Latvijā? Kādas ir Igaunijas tirgus nianses? Kā palielināt pārdošanas apjomu? E-pārdevējiem ir daudz jautājumu. Mūsu komanda ir šeit, lai palīdzētu atbildēt uz visiem šiem jautājumiem. Katram, kurš pievienojas mūsu tirdzniecības sistēmai, mēs nodrošinām personīgo menedžeri, kas palīdz jums visa ceļojuma laikā – no darbības uzsākšanas līdz veiksmīgai pārdošanai. Mēs sniedzam konsultācijas, apmācības un padomus,” stāsta R. Žilēns.