Domas Raulinaitis, „220.lv“ digitālā mārketinga vadītājs

E-komercijas platformu veiksmes noslēpums – digitālā mārketinga risinājumi

Šā gada pirmajā ceturksnī trešo pušu produkti veidoja 55 % no kopējā “Amazon” pārdošanas apjoma. Trešo pušu pārdevēji veido vairāk nekā 61 % no Amazon gada peļņas. “Amazon”, “eBay”, “Mercado Libre” un “AliExpress” ir pasaulē lielākās e-komercijas platformas, kuru kopējais apgrozījums pārsniedz 419 miljardu USD (345 miljardus EUR) apgrozījumu. Eiropā starp pieciem lielākajiem tirgus līderiem ir Polijas “Allegro” un Vācijas “Zalando”, kuru kopējais gada apgrozījums ir 7 miljardi eiro. Tas liecina, ka e-komercijas platformas kļūst par arvien veiksmīgāku un efektīvāku uzņēmējdarbības modeli. 


To apliecina arī Baltijas tirgus dalībnieka, 220.lv grupas uzņēmums “Pigu Grupa” e-komercijas platforma, kas piedāvā tirdzniecību Lietuvā, Latvijā un Igaunijā. E-komercijas platformai, kas tika atklāta pirms nedaudz vairāk nekā gada, jau ir pievienojušies vairāk nekā 2800 pārdevēju. 


Digitālā mārketinga risinājumi ir viens no platformas panākumu elementiem. Tomēr, lai gan arvien vairāk lēmumus elektroniskās tirdzniecības vietās pieņem algoritmi, “220.lv” pieredze liecina, ka e-veikalu un iepirkšanās platformu panākumiem ir nepieciešams līdzsvars starp automatizāciju un praktisko pieredzi (“know how”) 


Mārketings – pārdošanas panākumu atslēga 


“E-komercijas platformu arvien lielāku nostiprināšanos e-komercijas tirgū veicina daudzi faktori, taču, iespējams, viens no svarīgākajiem ir pareiza izpratne par digitālā mārketinga platformām un to darbību. Pēdējais ļauj vieglāk “manipulēt” ar mārketinga sistēmu algoritmiem, piemēram, nosakot, kuras tīmekļa lapas vai reklāmas baneri tiks rādīti meklētājprogrammu lietotājiem, kad viņi izmantos noteiktas meklēšanas frāzes. Zinot, kā darbojas algoritmi un kādi dati tiem ir nepieciešami, ir iespējams pieņemt platformas pārdevējiem noderīgākus mārketinga lēmumus,” stāsta Domas Raulinaitis (Domas Raulinaitis), “Pigu Grupa” digitālā mārketinga vadītājs.

Saskaņā ar viņa teikto digitālais e-komercijas mārketings pēdējos gados ir attīstījies tik strauji, ka tas, kas vēl nesen bija populārs, šodien ir krasi mainījies, tāpēc tirgotājiem ir jāseko līdzi jaunākajām tendencēm un jāizmēģina jaunākie mārketinga rīki. Tikai pēc iespējas labāk izprotot, kā darbojas algoritmi, un zinot, kā tos “novirzīt” sev par labu, tirgotāji var nodrošināt, ka e-komercijas platformu tirgotāju rezultāti kļūst arvien efektīvāki. 


“220.lv” e-komercijas platformas pārdevēji izmanto “Martailer” pašapkalpošanās platformu, kas ļauj izveidot un sākt kampaņu dažu minūšu laikā. Šīs reklāmas (Sponsored Product Ads) sasniedz pircējus svarīgākajā brīdī, kad tiek atrastas preces un tiek pieņemts lēmums par pirkšanu. Preces var reklamēt un rādīt kā ieteikumus pircējiem saistīto produktu lapās.
“Mēs arī nepārtraukti pilnveidojam mūsu iekšējo rīku, kas ļauj e-komercijas platformas pārdevējiem pašiem pārvaldīt savu sortimentu un ar to saistīto informāciju, piemēram, produktu aprakstus, cenas, daudzumus, piegādes laikus, atlaides u. tml. Pārdevēji šajā platformā var arī sekot līdzi produktu skatījumiem, pārdošanas rezultātiem un citai svarīgai informācijai,” par rīka funkcionalitāti stāsta D. Raulinaitis.


Mērķa sasniegšanai – algoritmi un kopienas izjūta  


“Šobrīd mūsu e-komercijas platformā ir vairāk nekā 2800 pārdevēju visās trijās Baltijas valstīs, un kopš platformas darbības uzsākšanas pagājušajā gadā mārketinga komanda ir trīskāršojusies. “220.lv” pārdevējiem piedāvājam plašu dažādu reklāmas kampaņu klāstu, ko īstenot ne tikai mūsu e-komercijas platformā, bet arī sociālajos kanālos, piemēram, “Facebook”, “Instagram” un “Google” meklēšanas sistēmā,” stāsta “220.lv” digitālā mārketinga vadītājs.


Viena no tām bija “Kafijas dienas” kampaņa. Tās laikā apvienojām visus uzņēmumus, kas tajā laikā pārdeva kafiju “220.lv”, uzsākām reklāmas kampaņu, un tajā dienā kafijas pārdošanas apjomi strauji pieauga. 


Nupat noslēdzās kārtējā “Grāmatu dienas” akcija, kuras laikā tika pārdots divreiz vairāk grāmatu, nekā parasti, un tas ir lielākais pārdošanas apjoms pēdējo mēnešu laikā minētajai kategorijai.
Domas uzskata, ka šādu kopīgi vadītu kampaņu panākumi pierāda, ka, lai gan algoritmi labi dara savu darbu, taču, kad cilvēki sanāk kopā, izstrādā rīcības plānu un īsteno to, rezultāti var būt daudz labāki.