Noderīgi padomi

Labākie vitamīni un uztura bagātinātāji sievietēm: ko vērts izmēģināt?

sieviete priecajas labai passajutai lietojot vitaminus skaistumam un imunitatei
01 07 2020

Katra sieviete sapņo par nevainojamu izskatu un labsajūtu – lai to sasniegtu, mums pastāvīgi jārūpējas par savu veselību. Vispirms ķermenis jāpalutina no iekšpuses, nodrošinot tam visas nepieciešamās barības vielas. Šādos gadījumos vitamīni un uztura bagātinātāji ir īpaši noderīgi. Atkarībā no vecuma un dzīvesveida sievietēm nepieciešamākie vitamīni nedaudz atšķiras, taču mēs esam izvēlējušies populārākos – proti, viņām ir noderīgi piemeklētie produkti.

Kalcijs, magnijs, cinks

Visas šīs minerālvielas ļoti bieži var atrast vienos un tos pašos produktos, bet papildvielas, ar kurām bagātināts katrs no tiem, var iegādāties arī atsevišķi. Tiem ir daudz priekšrocību mūsu organismam:

  • Kalcijs ir atbildīgs par mūsu kauliem un zobiem, un tas arī veicina muskuļu darbības funkciju atbalstu. Mēdz teikt, ka sievietēm kauli pamazām sāk palikt trauslāki pēc trīsdesmitās dzimšanas dienas, bet vitamīni sievietēm, kas papildināti ar šo minerālu, ir gandrīz nepieciešami sievietēm, kas vecākas par 50 gadiem. Īpaši, ja neesiet piena produktu fans. Vitamīni matiem arī ir nepieciešami
  • Magnijs veicina veiksmīgu muskuļu un nervu darbību, uztur normālu asinsspiedienu un sirdsdarbības ātrumu, kā arī stiprina imūnsistēmu un regulē cukura līmeni asinīs. Ja jūs ciešat no migrēnas, caurejas vai pat vemšanas, ļoti iespējams, ka jums trūkst šī konkrētā minerāla – tas ir noderīgs jebkurā vecumā.
  • Cinks cīnās ar vīrusiem, veicina veiksmīgu imūnsistēmas darbību, nodrošina labu asins recēšanu un optimālu cukura līmeni asinīs. Patiešām, nepārspīlējiet ar tā daudzumu: šo minerālu mēs varam atrast pākšaugos, sēklās un riekstos, un dienas norma ir aptuveni 8 mg.

Zivju eļļa

Nav noslēpums, ka zivju eļļa ir bagāts Omega-3 skābju avots. Tā ietekmē veiksmīgu sirds un asinsvadu sistēmas darbību un var pat samazināt sirds slimību risku. Šie vitamīni ļauj sievietēm, kas vecākas par 40 gadiem, saglabāt labsajūtu un atvieglo sagatavošanos menopauzei. Šādas eļļas atbalsta arī veselīgas locītavas, mazina iekaisumu un optimizē smadzeņu darbību – tiek uzskatīts, ka arī tās veicina mūsu labāku garastāvokli. Šie vitamīni ir ļoti svarīgi sievietēm pēc dzemdībām, grūtniecības laikā vai zīdīšanas periodā, jo šīs skābes ir atbildīgas par augļa attīstību. Bet principā tās nāks par labu ikvienam, kurš savā uzturā ļoti bieži neiekļauj zivis.

Folijskābe

Šī viela stimulē sarkano asins šūnu un jaunu šūnu veidošanos un aizsargā pret anēmiju. Šādi vitamīni ir gandrīz nepieciešami sievietēm, kuras vēlas palikt stāvoklī. Lietojot tos pirms grūtniecības un pirmajā trimestrī, ir iespējams izvairīties no lielākas daļas attīstības traucējumiem. Taču šī viela var būt noderīga visām reproduktīvā vecuma sievietēm neatkarīgi no tā, vai viņas plāno ģimenes pieaugumu – tā palīdzēs Jums justies labi. Ir pieejami specializēti vietamīni grūtniecēm.

Kolagēns

Var teikt, ka vitamīni ādai, kas bagātināti ar šo olbaltumvielu, būtiski ietekmē sieviešu skaistumu. Precīzāk, šī viela mitrina ādu un piešķir tai elastīgumu un novērš tvirtuma zudumu, tāpēc tā var būt ļoti noderīga cīņā pret celulītu. Stiprina matus, nagus, kaulus, saites un skrimšļus, kā arī pozitīvi ietekmē sirds un asinsvadu sistēmu.

B grupas vitamīni

Tie atbalsta nervu sistēmu, uzlabo vielmaiņu, muskuļu tonusu un pat veicina mūsu labāku atmiņu un var mazināt stresu. B6 un B12 vitamīni samazina arī sirds slimību risku, uzlabo redzi un nodrošina lielisku ādas un matu stāvokli. Ja Jūs interesē vitamīni sieviešu matiem, Jums vajadzētu izvēlēties produktus, kas bagātināti ar biotīnu.

Tā kā funkcijas, ko viņi visi veic, ir ļoti saistītas, ieteicams lietot šīs grupas vitamīnus kompleksos. Tie ir ļoti noderīgi sievietēm, kuras regulāri vingro. Ņemiet vērā, ka izvēlēties vitamīni sievietēm pēc 50 vai 60 gadiem, ir jāstiprina ar B12 vielu, jo ar vecumu šīs barības vielas kļūst aizvien grūtāk uzsūcamas kopā ar uzturu.

Vitamīni C, D un E

Katrs no šiem vitamīniem veic dažādas, bet ļoti svarīgas funkcijas:

  • Vitamīns C darbojas kā antioksidants, stiprinot ķermeņa pretestību, paātrinot brūču sadzīšanu un veicinot ķermeņa audu reģenerāciju. To trūkums rada sausus un sašķeltus matus, asiņojošas smaganas, sausu ādu un ātrāku infekciju iedarbību. Šie vitamīni imunitātei nomāc stresu un stimulē kolagēna ražošanu – tieši tāpēc mēs to bieži redzam ne tikai uztura bagātinātājos, bet arī skaistumkopšanas līdzekļos.
  • Vitamīns D veicina stiprus kaulus, šūnu veidošanos un pareizi funkcionējošu imūnsistēmu. Tas ietekmē mūsu vispārējo labsajūtu un var veiksmīgi nomākt iekaisuma procesus. Šis vitamīns ir ieteicams sievietēm, kurām negaršo piena produkti, kuras saņem maz saules, kā arī – grūtniecēm vai sievietēm zīdīšanas periodā. 50 gadu vecumā organisms šo vitamīnu uzsūc grūtāk, tāpēc ir vērts iegādāties bagātinātājus, kas ar to bagātināti.
  • Vitamīns E ir daļēji atbildīgs par mūsu skaistumu. Tas mitrina un nostiprina ādu, ka arī aizsargā to no novecošanās procesiem. Šādi vitamīni var būt ļoti vērtīgi sievietēm, kas vecākas par 30 gadiem, vai pat jaunākām. Turklāt tie veicina veiksmīgu tauku sadedzināšanu, stiprina imunitāti un palīdz samazināt sirds un asinsvadu slimību risku.

Luteīns

Tas ir antioksidants, kas veicina mūsu labo redzi un samazina akluma risku vecumdienās. Vitamīni acīm ir īpaši ieteicami sievietēm, kuru ģimenēs ir bijuši šādi gadījumi. Luteīns aizsargā ādu no kaitīgās saules gaismas ietekmes, tāpēc, ja bieži pavadāt laiku saulē, ieteicams padomāt arī par šādiem vitamīniem.

Dzelzs

Šī viela ir nepieciešama, lai šūnas varētu pareizi attīstīties. Tas palīdz pārvadāt skābekli visā ķermenī, veicina eritrocītu veidošanos un veiksmīgu imūnitātes funkcionēšanu. Šīs vielas trūkums vājina imūnsistēmu, kā rezultātā palielinās nogurums un dažreiz rodas pat elpas trūkums. Jums vajadzētu sākt lietot šādas papildvielas pēc 30 gadiem, bet, ja jūs esiet grūtniece, daudz vingrojat vai neēdat gaļu, tad arī šis minerāls jums būs nepieciešams.

Melatonīns

Šī viela stimulē sieviešu dzimumhormonu ražošanu un nodrošina pareizu dienas ritmu. Citiem vārdiem sakot, tas regulē miegu – lai mēs varētu labāk atpūsties un tas pat var samazināt krūts vēža risku. Šie vitamīni ir īpaši nepieciešami katrai sievietei, taču tos nevajadzētu lietot regulāri – pretējā gadījumā organisms pats var pārtraukt melatonīna ražošanu.

Vakara prīmulu eļļa

Šis produkts ir ļoti noderīgs sievietēm, kuras cieš no smaga pirmsmenstruālā sindroma un menstruālām sāpēm. Lai gan ne visi zinātnieki tam piekrīt, tiek uzskatīts, ka šīs eļļas lietošana var tos ievērojami samazināt. Turklāt, tā palīdz uzturēt skaistus matus, veselīgu ādu un stiprus nagus, ka arī palielina ķermeņa izturību pret infekcijas slimībām.

Sievietēm noderīgu vitamīnu un uztura bagātinātāju saraksts ir pietiekami plašs, tāpēc Jūs viegli atradīsiet piemērotus produktus jūsu gadījumam. Negaidiet, līdz parādās nepatīkamie simptomi – par savu labsajūtu ir jārūpējas savlaicīgi.

Kā jūs novērtējat šo ierakstu?