Jautrs klasisku un jaunu galda un kāršu spēļu komplekts. Radoši izstrādātās koka spēles jūsu bērniem būs lielisks pirmais solis spēļu pasaulē. Šis komplekts sastāv no 10 spēlēm. Labākās spēles vienuviet! Spēles ir paredzētas 2-4 spēlētājiem no 3 gadu vecuma.
Ilustrācijas: Rodger De Klerk
Redaktori: Markus Nikisch, Johannes Zirm
Spēles:
1. Zemnieka parcheesi: 2-4 spēlētājiem no 3 gadu vecuma.
2. Enerģiskais zemnieks: 1-6 spēlētājiem no 3 gadu vecuma.
3. Dodamies iepirkties: 2-4 spēlētājiem no 3 gadu vecuma.
4. Ganībās - uzmanību, gatavību, starts! 2-6 spēlētājiem no 3 gadu vecuma.
5. Ganības un stallis: 2-6 spēlētājiem no 3 gadu vecuma.
6. Mūū mūū: 2-5 spēlētājiem no 4 gadu vecuma.
7. Laimīgas ģimenes saimniecībā: 3-6 spēlētājiem no 4 gadu vecuma.
8. Miegainās karotes: 3-6 spēlētājiem no 4 gadu vecuma.
9. Diena tirgū: 2-4 spēlētājiem no 5 gadu vecuma.
10. Sacensības saimniecībā: 2-4 spēlētājiem no 5 gadu vecuma.
Saturs
3 zirgi
3 govis
3 cūkas
3 aitas
3 sarkani āboli
2 plūmes
2 olas
2 siera šķēles
2 salātu lapas
2 burkāni
1 zemnieks
1 spēles kauliņš ar punktiem
1 krāsains spēles kauliņš
6 zvaigznes
1 mēness
1 spēles noteikumu instrukcija
Spēļu laukums “saimniecība” un “tirgus” (“saimniecība” vienā laukuma pusē un “tirgus” otrā pusē)
Spēļu laukums “ganības” un “parcheesi” (“ganības” vienā laukuma pusē un “parcheesi” otrā pusē)
Kāršu kava (32 kārtis)
32 atmiņas kartītes (“ganības” vienā pusē un “stallis” otrā pusē)
4 produktu saraksti
3 “saimniecības” diski no kartona.
1. Zemnieka parcheesi
Klasiskā spēle ir paredzēta 2-4 spēlētājiem no 3 gadu vecuma.
Nepieciešams:
Spēles laukums “Zemnieka parcheesi”:
3 aitas
3 zirgi
3 cūkas
3 govis
1 spēļu kauliņš ar punktiem
Sagatavošanās spēlei
Novietojiet spēles laukumu galda vidū. Katrs spēlētājs saņem trīs vienas sugas dzīvniekus un ievieto tos savos attiecīgajās novietnēs. Sagatavojiet spēļu kauliņu.
Spēles instrukcijas
Spēle rit pulksteņrādītāja virzienā. Spēlētājs, kurš nesen ir pabarojis dzīvnieku, var sākt spēli. Ja neizdodas vienoties, spēli sāk jaunākais spēlētājs. Spēlētājiem savi dzīvnieki ir jānogādā uz ganību vietu. Lai spēlētāji zinātu, kur vest savus dzīvniekus, viņiem vispirms jāapgūst ēdiens un kāds dzīvnieks to ēd. Zirgiem garšo burkāni, govis ēd sienu, aitas vēlas zaļās lapas, un cūkas iemīļojušas sarkanos ābolus. Kad pienāk jūsu gājiens, metiet kauliņu. Izkrīt:
- 3 punkti. Paveicās! Jūs varat izvēlēties, vai vēlaties pārvietot savu dzīvnieku no novietnes uz nākamo lauciņu vai vēlaties pārvietot vienu no saviem ganītajiem dzīvniekiem 3 lauciņus uz priekšu pulksteņrādītāja virzienā.
- 1 vai 2 punkti. Jūs varat pārvietot vienu ganību dzīvnieku uz priekšu par atbilstošo lauciņu skaitu.
Tad būs otra spēlētāja kārta mest kauliņu.
Svarīgi padomi:
- Ja jums vēl nav ganību dzīvnieku, vispirms jums ir nepieciešams izvest vienu dzīvnieku no novietnes. To var izdarīt tikai tad, ja uzmesti 3 punkti. Jūs kauliņu varat mest 3 reizes.
- Ja viens vai vairāki no jūsu dzīvniekiem jau dodas uz ganību vietu, jūs kauliņu varat mest tikai vienu reizi un pārvietot dzīvnieku par atbilstošo lauciņu skaitu.
- Pārvietojot dzīvnieku, tiek skaitīti visi lauciņi, arī aizņemtie.
- Vienā lauciņā var būt vairāk nekā viens dzīvnieks.
- Jums vienmēr jāpārvieto dzīvnieks par tik daudz lauciņiem, cik redzami pēc kauliņa mešanas.
- Mērķis ir jāsasniedz, izmetot precīzu punktu skaitu. Ja tas neizdodas, jūsu dzīvnieks paliek uz vietas.
Spēles beigas
Spēle beidzas, kad viens no spēlētājiem aizved visus trīs dzīvniekus uz viņu ganību vietām. Šis spēlētājs ir uzvarējis.
Variācija
Ja jūs nokļūstat laukumā, kurā stāv cita spēlētāja dzīvnieks, jūs to varat nosūtīt mājās. Tad viņam būs jāsāk spēle vēlreiz.
2. Enerģiskais zemnieks
Sadarbības spēle paredzēta 1-6 spēlētājiem vecumā no 3 gadiem.
Nepieciešams:
Spēles laukums “Saimniecība”
3 kartona “saimniecības” diski.
6 zvaigznes
1 mēness
1 krāsains spēles kauliņš
Sagatavošanās spēlei
Uzlieciet spēles laukumu galda vidū, ielieciet zemnieku viņa mājā. Sagatavojiet zvaigznītes, kartona diskus, mēnesi un spēles kauliņu.
Spēles instrukcijas
Spēle rit pulksteņrādītāja virzienā. Spēlētājs, kurš nesen ir novācis augļus, var sākt spēli. Ja neizdodas vienoties, spēli sāk jaunākais spēlētājs. Tajā pašā laikā jūs varat palīdzēt zemniekam veikt savus ikdienas pienākumus: barot dzīvniekus, vākt augļus un novākt labību. Kad pienāk jūsu kārta, metiet kauliņu. Tak skatieties, kur stāv zemnieks.
Vai, pārvietojoties pulksteņrādītāja virzienā, nākamais lauciņš ir tādā pašā krāsā kā izmestais kauliņš?
- Jā? Super! Jūs varat pārvietot zemnieku uz šo lauciņu.
- Nē? Diemžēl zemnieks ir ļoti noguris un ir spiests palikt esošajā vietā. Paiet zināms laiks. Novietojiet zvaigzni debesīs spēles laukuma centā.
Tad pienāk kārta mest kauliņu nākamajam spēlētājam.
Svarīgi padomi:
- Lielie sarkanie kvadrāti spēļu galda stūros tiek uzskatīti par parastiem laukumiem un uz tiem var stāvēt tikai tad, kad izkritusi atbilstošā krāsa.
- Uzmanies! Daži ziedi ir nedaudz paslēpti.
- Pametot stūra lauciņu, uz tā jāuzliek atbilstošu kartona disku. Šis uzdevums ir veiksmīgi paveikts.
- Kad zvaigznītes ir beigušās, debesīs jānovieto mēness.
Spēles beigas
Spēle beidzas, kad visi uzdevumi ir pabeigti, un zemnieks atgriežas mājās, pirms parādās mēness. Tad enerģiskie palīgi kopā uzvar. Ja mēness parādās debesīs pirms zemnieka atgriešanās mājās - diemžēl jūs neesat pabeiguši visus uzdevumus un visi spēlētāji zaudēs. Mēģiniet vēlreiz, varbūt jaunā dienā veiksies labāk.
3. Dodamies iepirkties
Iepirkšanās spēle ir paredzēta 2-4 spēlētājiem no 3 gadu vecuma.
Nepieciešams:
“Tirgus” spēļu laukums
4 produktu saraksti
2 sarkani āboli
2 plūmes
2 olas
2 siera šķēles
2 salātu lapas
2 burkāni
1 krāsains spēles kauliņš
Sagatavošanās spēlei
Novietojiet spēles laukumu galda vidū. Sadaliet priekšmetus pēc krāsām un salieciet tos kioska grozos. Katrs spēlētājs saņem preču sarakstu. Sagatavojiet spēļu kauliņu.
Spēles instrukcijas
Spēle rit pulksteņrādītāja virzienā. Spēlētājs, kurš nesen ir bijis tirgū, var sākt spēli. Ja neizdodas vienoties, spēli sāk jaunākais spēlētājs, kurš ir pirmais, kurš mēģina iegādāties nepieciešamos priekšmetus no saraksta. Kad pienāk jūsu kārta, metiet kauliņu. Vai kauliņā ir redzama krāsa, kas atbilst kādam elementam priekšmetu sarakstā?
- Jā? Ja jums vēl nav šī produkta, noņemiet to no spēles laukuma un ievietojiet to savā priekšmetu sarakstā. Ja jums jau ir šis produkts, jūs nevarat neko paņemt.
- Nē? Atvainojiet, bet jūs nedrīkstat neko ņemt.
Tad pienāk kārta nākamajam spēlētājam.
Spēles beigas
Spēle beidzas, kad viens no spēlētājiem savāc visus priekšmetus no sava saraksta. Viņš uzvar spēlē.
4. Ganībās - uzmanību, gatavību, starts!
Aizraujoša spēle, kurai nepieciešama laba atmiņa. Paredzēta 2-6 spēlētājiem no 3 gadu vecuma.
Nepieciešams:
Spēles laukums “Ganības”
16 atmiņas kartītes (ar “ganību” attēliem)
1 zemnieks
1 spēles kauliņš ar punktiem
Sagatavošanās spēlei
Novietojiet spēles laukumu galda vidū. Novietojiet 16 kartītes ganībās un novietojiet zemnieku uz jebkura lauciņa. Sagatavojiet spēļu kauliņu.
Spēles instrukcijas
Spēle rit pulksteņrādītāja virzienā. Spēlētājs, kurš trīs reizes visātrāk var pateikt “zaļa zāle”, var sākt spēli. Ja neizdodas vienoties, jaunākais spēlētājs sāk spēli un cenšas ganībās atrast pēc iespējas vairāk dzīvnieku.
Kad pienāk jūsu kārta, metiet kauliņu. Pārvietojiet zemnieku par tik daudziem lauciņiem, cik punkti redzami pēc kauliņa mešanas. Kad zemnieks nonāk labajā lauciņā ar dzīvnieka attēlu, jums šis dzīvnieks jāatrod ganībās. Atveriet atmiņas kartīti. Vai jūs atvērāt pareizo dzīvnieku?
- Jā? Jauki! Paņemiet šo kartīti.
- Nē? Visi spēlētāji mēģina iegaumēt dzīvnieku. Pēc tam kartīti aizver.
Tad pienāk kārta nākamajam spēlētājam.
Svarīgi padomi:
- Ja zemnieks stāv uz lauciņa, kurā nav dzīvnieka, tad jūs varat apskatīt jebkuru atmiņas kartīti.
- Ja zemnieks stāv uz lauciņa, uz kura attēlotais dzīvnieks jau ir atrasts, jūs varat pārvietot zemnieku vienu lauciņu uz priekšu, lai stāvētu uz dzīvnieka, kas vēl nav atrasts.
Spēles beigas
Spēle beidzas, kad ganībās vairs nav atlikušas kartītes. Spēlē uzvar spēlētājs ar lielāko kartīšu kaudzīti.
5. Ganības un stallis.
Klasiskā iegaumēšanas spēle ir paredzēta 2-6 spēlētājiem vecumā no 3 gadiem.
Nepieciešams:
16 atmiņas kartītes ar “ganībām” vienā pusē
16 atmiņas kartītes ar “staļļiem” vienā pusē.
Sagatavošanās spēlei
Pārkārtojiet kartītes un novietojiet tās uz galda nejaušā secībā. Pārliecinieties, lai kartītes nepārklājas.
Spēles instrukcijas
Spēle rit pulksteņrādītāja virzienā. Pirmais sāk spēlētājs, kurš pirmais nosauc lauksaimniecības dzīvnieku. Atver divas kartītes: Viena no tām ir “ganības” un otra “stallis”.
Vai attēli (piemēram, divi zirgi) sakrīt?
- Jā? Paņemiet šo pāri un pārbaudiet vēl divas kartītes.
- Nē? Visi spēlētāji mēģina atcerēties attēlus. Kartītes aizver.
Tad pienāk kārta nākamajam spēlētājam.
Spēles beigas
Spēle beidzas, kad tiek savākti visi pāri. Spēlē uzvar spēlētājs ar lielāko kartīšu kaudzīti.
Variācija
Spēle būs vieglāka, ja no spēles izņemsiet vairākus dzīvnieku pārus.
6. Mūū mūū
Klasiskā spēle ir paredzēta 2-5 spēlētājiem no 4 gadu vecuma.
Nepieciešams:
Karšu kava (32 kārtis)
Sagatavošanās spēlei
Katrs spēlētājs saņem 5 kārtis un tur tās rokā, neļaujot citiem spēlētājiem tās redzēt. Pārējās kārtis tiek novietotas galda vidū ar attēlu uz leju. Paņemiet vienu karti no kāršu kavas augšdaļas, atklājiet un novietojiet to blakus kavai.
Spēles instrukcijas
Spēle rit pulksteņrādītāja virzienā. Spēlētājs, kurš nesen ir nēsājis gumijas zābakus, var sākt spēli. Ja neizdodas vienoties, jaunākais spēlētājs sāk spēli un mēģina uzlikt vienu no savām kārtīm uz atklātas kārts galda centrā.
Uzmanību! Atdodamajai kārtij jābūt tādā pašā krāsā (dzeltenā, zilā, sarkanā vai zaļā krāsā) vai atbilstošam attēlam (piemēram, gumijas zābakiem) kā centrā esošajai kārtij. Ja jums nav atbilstošas kārts, jums jāņem vienu kārti no kavas. Izvilkto kārti jūs nedrīkstat novietot uz atklātās kārts pat tad, ja tās sakrīt. Kad visas atklātās kārtis ir iztērētas, tiek izmantotas atvērtās kārtis, izņemot augšpusē esošo. Atklātās kārtis tiek sajauktas un atkal paslēptas.
Tad pienāk kārta nākamajam spēlētājam.
Dažām kārtīm ir īpaša nozīme:
- Spainis. Novietojot šo kārti, jūs varat izvēlēties krāsu. Nākamajai kārtij jābūt tādā pašā krāsā.
- Transports. Jūs varat uzreiz novietot otru kārti. Ja jums nav atbilstošās krāsas kārts, izvelciet to no kavas.
- Dakšas. Nākamajam spēlētājam ir jāņem 2 kārtis no kavas.
- Putnubiedēklis. Nākamais spēlētājs izlaiž savu gājienu.
Tad pienāk kārta nākamajam spēlētājam.
Kad kādam no spēlētājiem rokā paliek tikai viena kārts, viņš kliedz: “Mūū!” Ja viņš aizmirst to darīt, viņam no kavas jāizvelk divas kārtis.
Spēles beigas
Spēlētājs, kurš novietojis savu pēdējo kārti un kliedzis: “Mūū, mūū!” - uzvar spēli. Padoms. Spēle kļūst vieglāka, ja jūs ignorējat kāršu īpašās priekšrocības. Jūs varat arī paši izdomāt kāršu īpašās priekšrocības. Piemēram: mainot spēlētāju secību, ja tiek izmantots traktors, vai pēc piena krūzes uzlikšanas ir jānovieto govs kārts.
7. Laimīgas ģimenes saimniecībā
Klasiska kāršu spēle, kas paredzēta 3-6 spēlētājiem no 4 gadu vecuma.
Nepieciešams:
Karšu kava (32 kārtis)
Sagatavošanās spēlei
Sajauc kārtis un izdaliet tās spēlētājiem. Dažiem spēlētājiem var būt vairāk kāršu nekā citiem. Pēc tam visi spēlētāji skatās, vai satikušās atbilstošas kārtis (piemēram, 4 dakšas). To sauc par laimīgu ģimeni. Spēlētājs ar laimīgu ģimeni liek to priekšā sev. Ja vienam spēlētājam ir vairāk nekā viena laimīga ģimene, kārtis tiek atkal ievietotas kavā, sajauktas un izdalītas vēlreiz.
Spēles instrukcijas
Spēle rit pulksteņrādītāja virzienā. Spēlētājs, kurš nesen ir iztīrījis savu istabu, var sākt spēli. Ja vienošanos nevar panākt, jaunākais spēlētājs sāk un jautā spēlētājiem, vai viņiem ir vajadzīgie attēli (piemēram, vai jums ir traktors?). Vai kādam no spēlētājiem ir šī kārts?
- Jā? Tad viņam šī kārts ir jāatdod. Tomēr viņam ir jāatdod tikai viena karte, pat ja viņam ir vairāk nekā viena tādas pašas masts kārts. Pēc kārts saņemšanas spēlētājs var pieprasīt cita veida kārti no tā paša vai citiem spēlētājiem.
- Nē? Viņam nav jāatdod savas kārtis. Tad ir kārta jautāt citiem spēlētājiem.
Kad spēlētājs savāc laimīgu ģimeni, viņš to novieto sev priekšā.
Spēles beigas
Spēle beidzas, kad visas laimīgās ģimenes ir savāktas un novietotas uz galda. Spēlētājs ar vislielāko laimīgo ģimeņu skaitu uzvar spēlē.
8. Miegainās karotes
Klasiskās spēles variācija ir paredzēta 3-6 modriem spēlētājiem no 4 gadu vecuma.
Nepieciešams:
Karšu kava (32 kārtis)
6 zvaigznes
1 zemnieks
1 mēness
Sagatavošanās spēlei
Sajauc kārtis. Katrs spēlētājs saņem piecas kārtis (6, ja spēlē piedalās trīs spēlētāji) un tur tās rokā. Sagatavojiet zvaigznes, mēnesi un zemnieku.
Spēles instrukcijas
Spēle rit pulksteņrādītāja virzienā. Spēlētājs, kas šodien pamodies agrāk nekā pārējie, var sākt spēli. Ja neizdodas vienoties, jaunākais spēlētājs sāk spēli un uzņemas atbildību par zemnieku. Viņš ir atbildīgs par šo kārtu. Uzraudzītājs dod norādījumus “mainīties ar kārtīm”. Visi spēlētāji ņem vienu no savām kārtīm un atdod to kaimiņam pa kreisi, kurš šo kārti paņem. Apmaiņa turpinās, līdz vienam no spēlētājiem rokās ir 3 identiski attēli (piemēram, 3 spaiņi). Pēc tam viņš noliek savas kārtis priekšā sev, atstāj tās atklātas un pieskaras degungalam. Pirmais spēlētājs, kurš to pamanījis, dara to pašu. Pēdējais atlikušais spēlētājs (kas nav nolicis kārtis un pieskāries degunam) tiek pasludināts par šīs kārtas miegamici un saņem zvaigzni. Ja zvaigžņu vairs nav, viņš saņem mēnesi. Sākas jauna kārta. Zemnieks tiek nodots nākamajam spēlētājam pulksteņrādītāja kustības virzienā, un viņš kļūst par jauno kārtas vadītāju.
Spēles beigas
Spēle beidzas, kad mēness tiek nodots kādam citam. Spēlētājs ar vismazāko koka kauliņu skaitu uzvar spēlē. Spēle var beigties neizšķirti. Padoms: Ja spēlētāji nav pārliecināti, kurš pēdējais nolicis kārtis, galējo lēmumu pieņem kārtas vadītājs.
9. Diena tirgū
Krāsaina spēle, kurai nepieciešami pirmie taktiskie risinājumi, paredzēta 2-4 spēlētājiem no 5 gadu vecuma
Nepieciešams:
“Tirgus” spēļu laukums
4 produktu saraksti
2 sarkani āboli
2 plūmes
2 olas
2 siera šķēles
2 salātu lapas
2 burkāni
1 krāsains spēles kauliņš
Sagatavošanās spēlei
Novietojiet spēles laukumu galda vidū. Sadaliet priekšmetus pēc krāsām un salieciet tos kioska grozos. Novietojiet priekšmetu sarakstus blakus spēles laukumam, lai ikviens tos varētu redzēt. Sagatavojiet spēļu kauliņu.
Spēles instrukcijas
Spēle rit pulksteņrādītāja virzienā. Spēlētājs, kurš var uzskaitīt preces, kuras var iegādāties tirgū, var sākt spēli. Ja neizdodas vienoties, jaunākais spēlētājs sāk spēli un cenšas izpildīt pēc iespējas vairāk pirkšanas vēlmju. Kad pienāk jūsu kārta, metiet kauliņu. Vai spēles laukumā ir tādas pašas krāsas priekšmeti?
- Jā? Noņemiet attiecīgo preci no spēles laukuma un ievietojiet to priekšmetu sarakstā atbilstošajā vietā. Kad priekšmetu saraksts ir pabeigts, varat to paņemt. Tad pienāk kārta nākamajam spēlētājam.
- Nē? Atvainojiet, bet jūs nedrīkstat neko ņemt.
Tagad ir nākamā spēlētāja kārta.
Spēles beigas
Spēle beidzas, kad ir izsniegti visi priekšmetu saraksti. Par uzvarētāju kļūst spēlētājs, kuram ir visvairāk sarakstu. Spēle var beigties neizšķirti.
10. Sacīkstes saimniecībā
Jautrā spēle ir paredzēta 2-4 spēlētājiem no 5 gadu vecuma.
Nepieciešams:
Spēles laukums “Saimniecība” 1 gab.
1 aita
1 zirgs
1 cūka
1 govs
1 krāsains spēles kauliņš
Sagatavošanās spēlei
Novietojiet spēles laukumu galda vidū. Katrs spēlētājs ņem dzīvnieku un novieto to saimniecībā. Sagatavojiet zemnieku un kauliņus.
Spēles instrukcijas
Spēle rit pulksteņrādītāja virzienā. Spēlētājs, kurš nesen ir redzējis trusi vai ezi, var sākt spēli. Ja neizdodas vienoties, spēki sāk jaunākais spēlētājs. Kad pienāk jūsu kārta, novietojiet zemnieku uz tā paša lauciņa, kur atrodas jūsu mājdzīvnieks, tad metiet kauliņu. Vai nākamajā lauciņā (pārvietojoties pulksteņrādītāja virzienā) ir zieds, kas atbilst krāsai, kas ir izkritusi uz kauliņa?
- Jā? Paveicās! Tagad jūs varat pārvietot zemnieku vienu lauciņu uz priekšu. Tad metiet kauliņu vēlreiz vai beidzat savu gājienu šeit. Ja jūs vēlaties pabeigt savu gājienu, novietojiet savu mājdzīvnieku uz laukuma, kur atrodas zemnieks, un nodiet to nākamajam spēlētājam. Tagad tas ir viņa kārta spēlēt.
- Nē? Atvainojiet, bet jūsu mājdzīvnieks paliek uz vietas. Atdodiet zemnieku nākamajam spēlētājam. Tagad viņam ir pienācis laiks kauliņa mešanai.
CE marķējums ir izstrādājuma ražotāja paziņojums, ka produkts atbilst tam piemērojamām Eiropas Komisijas direktīvu prasībām.