Noderīgi padomi

Visbiežāk izplatīti zāles pļāvēju bojājumi: kad mēs paši varam tos salabot?

Plaša izvēle zāles pļāvējiem
27 04 2020
zales plavejs uzmanigi plauj zali darza

Zāles pļāvēji ir vienas no galvenajām dārza iekārtām, bez kurām noteikti nevarēs iztikt lielo zāliena platību īpašnieki. Tomēr, tāpat kā jebkura cita iekārta, arī zāles pļāvējs nevar izvairīties no bojājumiem. Ja šī ierīce nedarbojas kā paredzēts, vai neieslēdzas kā vajag, nesteidzieties uz servisa centru – ja Jūs pareizi identificēsiet problēmu, tad Jūs viegli varēsiet atrisināt šo probemu patstāvīgi.


Biežākie zāles pļāvēja bojājumu cēloņi

Pirms veikt nopietnākas darbības, vispirms pārbaudiet trīs vissvarīgākos faktorus – degvielu, eļļu un aizdedzi. Tieši šo iemeslu dēļ dažreiz rodas daudz dažādu problēmu ar zāles pļāvēju.

Zāles pļāvēja eļļa

Eļļas līmenis ir obligāti jāpārbauda katru reizi pirms darba uzsākšanas. Ļoti svarīgi, lai eļļas ne tikai netrūktu, bet nebūtu arī pa daudz – savādāk liekā eļļa nokļūs uz citām detaļām un sabojās tās. Tas pats var notikt tājā gadījumā, ja Jūs novietosiet zāles pļāvēju nepareizā stāvoklī. To drīkst pacelt tikai tad, kad svece ir vērsta uz leju un nedrīkst būt pagriezta uz to pusi, kur atrodas degvielas tvertne. Zāles pļāvēja eļļa ir jāmaina pēc apmēram piecdesmit darba stundām, vismaz reizi gadā.. Cik daudz eļļas liet zāles pļāvējā, ir atkarīgs no konkrētā modeļa.


Zāles pļāvēja degviela

Ļoti bieži šī dārza tehnika vairs nedarbojas pareizi tādēļ, ka tajā piepildīta degviela jau ir novecojusi. Tā ir derīga apmēram mēnesi, un pēc tam tā vairs nav piemērota lietošanai – izņemot tos gadījumus, kad tiek izmantots stabilizators. Tāpat arī ziemā neatstājiet šo ierīci ar neiztērētu degvielu – iespējams, ka tiklīdz sāksies jaunā sezona, Jums radīsies problēmas ar degvielas tvertni vai karburatoru.

Zāles pļāvēja aizdedzes regulēšana

Šī darbība var palīdzēt tikai tad, ja motors nav iedarbināts. Ja Jūs nezināt, kā noregulēt zāles pļāvēja aizdedzi, veiciet sekojošas darbības:

  1. Noņemiet motora vāku, atskrūvējot visas skrūves, kas to tur.
  2. Nedaudz atlaidiet pie magnēta esošās skrūves.
  3. Pagrieziet rokratu tā, lai magnēts būtu augšpusē.
  4. Starp spoli un magnētu ievietojiet vizītkarti. Varat arī izmantot uz pusēm salocītu papīra lapu – tas palīdzēs noteikt labāko attālumu starp diviem elementiem.
  5. Pieturiet magnētu un pievelciet atskrūvētās skrūves. Izņemiet ievietoto lapu vai vizītkarti. Tagad Jūs zināt, kā noregulēt zāles pļāvēja aizdedzi!

Citi izplatīti zāles pļāvēja bojājumi

Ja Jūs neesat atrisinājis nevienu no iepriekšminētajām problēmām, mēģinot atrast citus Jūsu zāles pļāvēja bojājumus, ir jāmeklē citi risinājumi.

Nevar iedarbināt motoru

  • Vispirms pārliecinieties, vai Jūs to darat pareizi.
  • Pārbaudiet, vai aizdedzes sveces spraudnis ir ievietots pareizi un pārliecinieties, ka sveces nav jātīra vai jāmaina.
  • Pievērsiet uzmanību, vai cilindrs un gaisa filtrs nav eļļā
  • Paraustiet aizdedzes rokturi un pārbaudiet, vai trosīte pilnībā izstiepusies līdz slēdzim – ja nepieciešams, pievelciet to vairāk.
  • Ja pēc visu šo soļu veikšanas motoru iedarbināt tomēr nesanāca, problēma varbūt ir radusies karburatora vai automātiskās droseles sistēmas dēļ – šajā gadījumā nevarēs iztikt bez nopietna zāles pļāvēja remonta.

Žāles pļāvēja motors pulsē

Mēģiniet notīrīt vai nomainīt aizdedzes sveces. Tomēr, ja tas nedarbojas, bet motors turpina pulsēt un raustīties, būs jākonsultējas ar speciālistu, jo atkal problēma varbūt ir radusies karburatorā vai tā maisījumā.

Ierīce nedarbojas ar pilnu jaudu

Pirms došanās uz remontdarbnīcu, mēģiniet nomainīt gaisa filtrus, aizdedzes sveces un pārbaudiet, vai ātruma regulators ir pareizajā stāvoklī. To vajadzētu maksimāli pacelt.

Motors bieži pārkarst

Ja Jūs jau esat parūpējušies par eļļu, mēģiniet notīrīt ventilācijas atveri vai nomainīt aizdedzes sveces.

Zāles pļāvējs izdala daudz dumu

Ļoti iespējams, ka nepareiza zāles pļāvēja novietojuma dēļ, tajā ir iekļuvusi eļļa. Šajā gadījumā ierīce ir jātur iedarbināta un jāgaida, līdz visa eļļa izdegs – šī procesa laikā dūmi var būt īpaši biezi. Tad pārbaudiet, vai eļļas līmenis joprojām ir pietiekams. Ja šie soļi nepalīdz, noteikti būs jāpiesakās profesionālajam remontam.

Viens ritenis negriežas

Vispirms pamēģiniet paši noņemt riteni, kas negriežas – notīriet to un eļļojiet gultņus. Ja tas nepalīdz, tad tas varētu būt reduktora defekts, ar kuru Jūs patstāvīgi galā netiksiet.

Zāles pļāvējam vairs nedarbojas pašgaitas funkcija

Parasti tas notiek tad, kad asmeņi nonāk saskarē ar īpaši cietu priekšmetu vai zāle tiek nopļauta pārāk augsti. Mēģiniet pārbaudīt, vai ar trosi viss ir kārtībā, bet iespējams, ka Jums būs jāparūpējas par nopietnāku remontu. Visbiežāk tas notiek tādēļ, ka ir bojāta vai ir vaļīga reduktora atspere, vai arī transmisijas siksna ir vaļīga vai pat pilnīgi saplēsta.

Nerotē naži

Varbūt, ka tos ir aizsprostojusi uzkrātā zāle – uzmanīgi paceļot ierīci ar sveci uz augšu, mēģiniet šo zāli noņemt. Ja tas nepalīdz, varbūt, ka naži nav pareizi uzstādīti – tad šajā gadījumā vislabāk ir konsultēties ar speciālistu. Nedariet to, kad zāles pļāvējs ir iedarbināts!

Vairumā gadījumu zāles pļāvēju var salabot patstavīgi, tomēr būtu vislabāk, ja šīs problēmas vispār neradītos. No visiem šiem bojājumiem var izvairīties, ja Jūs izvēlēsieties kvalitatīvu zāles pļāvēju un pievērsīsiet pietiekami daudz uzmanības tā uzturēšanai – tad zāles pļaušana neaizņems daudz Jūsu laika, bet rezultāti būs acīmredzami.

Pircējiem patika šis ieraksts

3.7/5
20 Pircēju vērtējumi

Kā jūs novērtējat šo ierakstu?